FORD V8 COUPÉ (1932) – Primul motor flathead V8 oferit de Ford a reprezentat o investitie buna in acea perioada, masina era performanta si avea un pret mic. Cu toate ca era de dimensiuni reduse si nu prea rapida, a fost scanteia care a declansat ideea de drag racing si a fost utilizata de o intreaga generatie de hot-rodder-i.
Motorul V8 al celor de la Ford a dat start-ul unui maraton de V8-uri, deoarece ceilalti producatori nu doreau sa ramana in urma, mai ales ca acest tip de motor este baza unui muscle car:
– Micul motor Chevrolet denumit “the hot one” a fost produs, in 1955, intr-o versiune “Power Pack” de 4.34 litri si 180 CP (134kW)
– In acelasi an Pontiac a dezvaluit un nou V8 cu supape in capatul pistonului, iar in 1957 a introdus faimoasa optiune “Tri-Power”: trei carburatoare dublu corp. In 1959 au inceput sa apara piesele pentru modelul 421 Super Duty.
– Chrysler era deja in fruntea clasamentului inca din 1951 cu motorul V8 “Firepower” de 180CP (134kW), primul Hemi.
GENERAL MOTORS
- CHEVROLET IMPALA – In 1961 caroseria a fost redesenata si micsorata, oferind o performanta sporita fiind echipata cu un motor V8. Era oferita in doua variante: 5.7 litri Turbo Thrust cu 340 CP sau 360 CP (carburatoare cu patru corpuri sau trei corpuri duble) si legendarul 409 Turbo-Fire V8 de 360 CP (268.4kW) cu un carburator cu patru corpuri 380CP (283kW) cu trei corpuri duble sau 409CP (305kW).
- CHEVROLET II NOVA – Modelul Nova era raspunsul producatorului la masini ca Ford
Falcon si Chrysler Valiant/Lancer. Chevrolet a dorit ca Nova sa fie cat mai putin amenintatoare, astfel a scos pe piata doua motoare de putere redusa: 90CP (67 kW) si 120CP (89.5 kW). Cu toate acestea, un dealer local putea monta si o unitate V8 de pe Corvette. Masina a fost creata pentru a suporta propulsoarele de 4.6 litri si 5.3 litri ( impreuna cu 250, 300, 340 sau 360CP) fara modificari prea mari. Ultimul motor din lista (cu injectie) transforma sensibilul autoturism intr-un adevarat muscle car cu o viteza maxima de 209 km/h si putin peste 7 secunde necesare pentru a ajunge la 96.5 km/h.
- CHEVROLET CORVETTE – Acest model (singura masina sport americana adevarata din acele timpuri) nu este vazut intotdeauna ca facand parte din familia de muscle car-uri. cu toate ca era una dintre cele mai rapide din anii 1960. In 1962 avea cel mai bun raport putere-greutate fata de toate celelalte modele, dotata cu un motor V8 de 5.3 litri cu injectie Rochester (360CP) si avand un sprint de la 0 la 96.5 km/h in mai putin de 6 secunde. In 1964 masina a primit imbunatatiri la exterior, dar si la performante. Existau in acel moment trei tipuri de putere pe baza aceluiasi motor, cel de 5.3 litri: 250 CP (186.5 kW) la 4400 rpm, versiunea L75 de 300CP (224 kW) cu un carburator Carter cu patru corpuri din aluminiu si L76 de 365CP (272 kW) cu un carburator Holley si compresie de 11.0:1. Cel mai puternic Corvette avea insa un motor L84 cu injectie Ram-Jet care oferea 375CP (279.5 kW) la 6200 rpm si 474.6 Nm la 4400 rpm (0-161km/h in 14.7 secunde si o viteza maxima de 222km/h).
- MODELELE PONTIAC SUPER DUTY – Aceste masini de curse au fost primele masini la care s-a tinut cont de greutatea componentelor si a interiorului pentru performanta sporita si sunt considerate o parte foarte importanta in istoria muscle car-urilor mai ales ca au stat la baza legendarului GTO. Cel mai utilizat model a fost Catalina, fiind cel mai mic si usor. In 1961, propulsorul utilizat era cel de 6.3 litri Super Duty, dar amenintarea motorului 409 de la Chevrolet a dus la montarea unui V8 de 6.9 litri in 1962 (puterea neoficiala era de 500CP/373 kW, cu doua carburatoare Carter cu patru corpuri).